Monday, October 18, 2010

MAJLIS BERBUKA PUASA DAN TAKLIMAT OPS BANTU

2 September 2010 - Pada tahun ini JPAM Perlis telah merancang pelbagai program sempena musim perayaan termasuk majlis Berbuka Puasa bersama-sama warga JPAM Perlis. Majlis yang dihadiri lebih kurang 200 orang ini mengandungi serba sedikit pengetahuan dan info mengenai program JPAM Perlis sempena musin perayaan terutamanya Ops Bantu yang akan dilancarkan pada 6 September 2010. Dalam Majlis ini juga hadirin disajikan dengan ceramah ilmu mengenai perjuangan di Bulan Ramadhan oleh Ustaz Hasminuddin Bin Hashim iaitu Pensyarah Jabatan Pengajian Am yang dijemput khas dari Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin.

Tuan Pengarah, Mej.(PA) Ishak Bin Mohd Radzi yang pertama kali bersama-sama dengan warga JPAM Perlis dalam majlis ini semenjak beliau mula bertugas di negeri Perlis berasa teruja dengan sambutan yang diberikan oleh Anggota JPAM Perlis dalam pelbagai aktiviti atau program yang dijalankan. Taklimat mengenai Ops Bantu yang melibatkan anggota JPAM Perlis pada tahun ini akan menerangkan satu lagi tugas baru JPAM sempena musim perayaan dimana anggota yang ditugaskan akan membuat rondaan di jalan raya yang terpilih di Negeri Perlis dan seterusya membantu dan memberi khidmat kemanusiaan kepada pengguna jalanraya yang pulang ke kampung halaman.

Ternyata peranan dari anggota JPAM Perlis amat dititikberatkan dalam melaksanakan Ops Bantu ini dan reaksi yang diberikan oleh semua warga JPAM Perlis amat menggalakkan seterusnya menjadikan nama Pertahanan Awam semakin gah di mata rakyat.



No comments: