Wednesday, March 14, 2012

SEPETANG BERSAMA MB PERLIS DAN TAN SRI KSU KEMENTERIAN DALAM NEGERI

26 November 2011 - Yang Amat Berbahagia Tan Sri Mahmood Adam, Ketua Setiausaha (KSU)Kementerian Dalam Negeri dalam rangka lawatannya bertemu warga agensi-agensi di bawah Kementerian Dalam Negeri cawangan Kedah dan Perlis termasuk lawatannya ke Pusat Pertahanan Awam (PUSPA) Negeri Perlis dan sempat meluangkan masa untuk mendengar taklimat Persiapan Banjir JPAM Perlis yang telah disampaikan Pengarah JPAM Perlis, Mej.(PA) Ishak bin Mohd Radzi.

Pembentangan laporan kesiapsiagaan menghadapi Banjir di Negeri Perlis menjadi agenda utama dalam lawatan beliau ke JPAM Perlis. Hadir sama melengkapkan taklimat tersebut ialah yang Amat Berhormat Menteri Besar Perlis, Dato' Seri Md Isa Bin Sabu, Ketua Pengarah JPAM, Dato' Sulaiman bin Hj Keling dan Ketua-ketua Pengarah Jabatan di bawah KDN. Ini menujukkan perhatian dan kepercayaan di peringkat kementerian terhadap perlaksanaan operasi oleh JPAM Perlis semakin diberi kepercayaan.

Pengarah JPAM Perlis, telah menekankan persiapan dari segi logistik iaitu kelengkapan peralatan menyelamat semasa banjir, kelengkapan kendaraan yang lengkap dengan petugas-petugas yang akan bertugas sepanjang banjir yang akan dipecahkan mengikut shift. Selain itu, kawasan-kawasan tumpuan risiko banjir turut diterangkan oleh pengarah. Kawasan dimaksudkan berdasarkan 3 parlimen di Negeri Perlis iaitu Padang Besar, Arau dan Kangar.

Harapan KSU dan MB Perlis dalam Persiapan Banjir yang mungkin akan melanda pada musim tengkujuh ini sedikit sebanyak memberi ruang kepada JPAM Perlis melaksanakan tugas ini dengan penuh komitmen yang tinggi untuk rakyat.

No comments: