Tuesday, September 27, 2011

JURUTEKNIK MAUT KETIKA HANTAR ANAK KE SEKOLAH

20 Jun 2011 - pada jam 6.15 pagi, satu kemalangan jalan raya melibatkan dua buah motosikal dan tiga orang mangsa telah berlaku dihadapan Sekolah Menengah Kebangsan Syed Sirajuddin yang telah meragut satu nyawa. Kejadian berlaku apabila sebuah motosikal yang ditunggang oleh Jasmin Bin Yusof bersama anaknya datang dari arah Kangar menuju ke Arau bertembung dengan sebuah lagi motosikal yang keluar secara tiba-tiba dari arah sekolah menyeberangi jalan menuju ke Kangar. Dalam pada itu, sebuah kereta dari arah Kangar yang dipandu oleh Ahmad Syahir Solihin Bin Sukiman bersama kawannya Muhammad Zaid Bin Jafri iaitu anggota JPAM Perlis juga hampir terlibat dalam kemalangan tersebut apabila seorang mangsa tercampak ke tengah jalan, walaubagaimanapun kereta tersebut berjaya berhenti sebelum melanggar mangsa.

Kedua-dua orang anggota tersebut membuat pemeriksaan terhadap ketiga-tiga orang mangsa dan mendapati seorang mangsa cedera ringan, seorang lagi mengalami kepatahan tulang pelvic dan mangsa seterusnya meninggal dunia di tempat kejadian sementara menunggu disahkan oleh pihak hospital. Anggota tersebut membuat panggilan terus ke Pusat Kawalan Operasi JPAM Perlis untuk membantu pihak hospital dan polis. Mangsa yang mengalami kepatahan tulang Pelvic dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah, Kangar untuk mendapatkan rawatan.

Memandangkan pada hari tersebut adalah hari bekerja dan kejadian berlaku dihadapan sekolah, keadaan jalan semakin sesak dan satu cabaran bagi pihak JPAM dan Polis apabila pengguna jalan raya tidak mematuhi isyarat yang diberikan. Mangsa yang meniggal dunia ialah Jasmin Bin yusof berumur dalam lingkungan 50-an dan bekerja sebagai juruteknik di kilang Shoerubber Jejawi. Kes tamat pada jam 7.45 pagi apabila polis selesai membuat laporan dan mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah untuk dituntut oleh keluarga mangsa.



No comments: