Tuesday, September 27, 2011

LATIHAN WATER RAFTING

15-17 Julai 2011 - Penyertaan lebih kurang 30 orang angota JPAM Perlis telah memulakan pergerakan dari PDPA Kangar pada awal pagi untuk menguji mental dan fizikal dalam aktiviti yang penuh mencabar ini. Lata Air Deras Sungai Sedim selain menjadi tumpuan tempat perkhelahan dan para pencinta alam, ia juga sesuai untuk aktiviti White Water Rafting.

Dengan khidmat bantuan dari jurulatih berpengalaman dalam aktiviti lasak ini, semua anggota dan pegawai yang terlibat telah memberikan penumpuan dan semangat yang tinggi untuk mengendalikan raft tanpa sebarang masalah. Teknik mengendalikan raft bukan sesukar yang disangka asalkan yakin dan sentiasa peka terhadap permukaan juram. Selagi tinggi juram selagi mencabar laluan yang ditempuhi, namun risiko sedia menanti bagi yang tidak berhati-hati semasa mengendalikan raft.

Latihan ini menjadi suatu aktiviti rekreasi pada para anggota yang ingin melepaskan tekanan semasa menjalani latihan angkatan dan ia juga telah mencetuskan idea untuk memiliki raft ini bagi menjalankan Operasi Khidmat Kemanusiaan semasa operasi banjir.

Anggota yang berkampung selama 3 hari 2 malam telah menunjukkan semangat kerjasama bagi menjayakan latihan ini dengan harapan dan semangat baru yang akan dibawa dalam program jabatan yang lain.

Saksikan video ini






No comments: