Tuesday, September 27, 2011

MAJLIS SERAH BANGUNAN PUSPA







25 Ogos 2011 -JPAM Perlis telah menempa sejarah dengan rasminya menerima hak pemilikan bangunan Pusat Pertahanan Awam (PUSPA) Negeri Perlis. Majlis yang dihadiri oleh Pengarah JKR Perlis, Azizan Bin Ab Rahman, wakil-wakil kontraktor, media dan Warga JPAM Perlis sendiri menyaksikan peristiwa yang bersejarah ini. Sesi menandatangani Sijil Penyerahan di antara Pengarah JKR dan Pengarah JPAM Perlis, Mej.(PA) Ishak Bin Mohd Radzi telah diadakan dengan jayanya bagi membuktikan pemilikan penuh Pejabat Pertahanan Awam Negeri Perlis yang baru.

Pembinaan yang menelan belanja lebih 9 juta ringgit mengambil masa 3 tahun untuk disiapkan bermula pada 21 Mei 2009. Ternyata segala perancangan baru yang akan dan telah dilaksanakan akan memberikan lebih konsisten terhadap JPAM Perlis dalam menerajui keselamatan negara. Segala kursus yang dianjurkan akan ditempatkan sepenuhnya di sini yang boleh memuatkan seramai 200 orang peserta dalam satu-satu masa.

Penghargaan diberikan kepada semua yang terlibat dalam pembinaan projek ini yang terdiri dari arkitek dan jurutera-jurutera JKR, Jurutera Perunding (Azmee & Fauziah Consult Sdn. Bhd), Jurukur Bahan (Nor Azah Consultant) dan Kontraktor Utama iaitu Apex Builders Sdn.Bhd.

Proses pemindahan berterusan sehingga pengujung Semptember 2011 dijalankan secara berperingkat yang menggerakkan semua jentera dan logistik JPAM Perlis.

No comments: