Wednesday, January 4, 2012

KOR SISPA UNiMAP





18 SEPTEMBER 2011- UNIMAP telah mengadakan Hari Ko-Kurikulum sempena Majlis Istiadat Konvokesyen yang telah diadakan selama 3 hari bermula 16 Sept 2011-18 Sept 2011. Majlis Istiadat Konvokesyen telah berlangsung di Dewan 2020, Kangar, manakala Ekspo Hari Ko-Kurikulum telah diadakan di Dataran Merdeka, Kangar. Majlis perasmian penutupan Hari Ko-Kurikulum itu telah dihadiri dan dirasmikan oleh Brigadier General Prof. Dato’ Dr. Kamarudin Bin Husin merangkap Panglima Angkatan PALAPES UNIMAP tepat jam 03:45 petang.

Pelbagai atucara telah diadakan sempena majlis perasmian penutup tersebut. Pembukaan gimik perasmian didahului oleh demonstrasi dari Taekwon-Do, Silat Cekak dan Karate-Do. Kor JPAM pula tidak terkecuali dari mengambil bahagian dalam acara perbarisan lintas hormat yang disertai seramai 30 anggota yang menyertai perbarisan tersebut yang diketuai oleh Pbt (PA) Hazmee Bin Abdul Halim. Selain itu Kor JPAM tidak terkecuali dari menyertai Demonstrasi Bersepadu bersama Kor Bomba, Kor St. John Ambulans, Kor SUKSIS (Polis), Kor BSMM (Bulan Sabit Merah Malaysia) dan Kor KLKM (Kumpulan Latihan Kelana Siswa Malaysia). Acara dihangatkan lagi oleh persembahan khas PALAPES yang bertemakan “Peperangan Di Kawasan Terbina” yang sungguh menghiburkan dan mendapat respon dari penonton yang mengunjungi Hari Ko-Kurikulum.

Acara diakhiri dengan lawatan oleh Brigadier General Prof. Dato’ Dr. Kamarudin Bin Husin ke ‘booth’ agensi-agensi yang mengambil bahagian. Booth JPAM Perlis kali ini mendapat sambutan yang mengalakkan kerana terdapat ular sawa pelbagai saiz yang dipertontonkan oleh anggota JPAM kepada orang awam yang begitu tertarik untuk mengetahui tabiat dan habitat reptilia tersebut. Yang Behormat Dato’ tidak terkecuali melihat reptilia tersebut dengan lebih dekat lagi.


No comments: